به منظور تقدیر از امدادرسانی به موقع و موثر در زلزله ترکیه، دولت این کشور نشان فداکاری را به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اهدا کرد.
به منظور تقدیر از امدادرسانی به موقع و موثر در زلزله ترکیه، دولت این کشور نشان فداکاری را به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اهدا کرد.
کد خبر: ۱۴۰۵۴۴۰

به گزارش جام جم آنلاین، در مراسم تجلیل از گروه ها و سازمان های بین المللی یاری رسان در زلزله جنوب ترکیه، نشان فداکاری و لوح تقدیر از سوی رئیس جمهور ترکیه به رئیس جمعیت هلال احمر و سفیر جمهوری اسلامی ایران اهدا شد.

تعداد بازدید : 32

رئیس جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر امدادرسانی سریع به زلزله زدگان ترکیه و سوریه گفت : جمعیت هلال احمر با اینکه در داخل کشور درگیر امدارسانی به زلزله زدگان خوی و آسیب دیدگان حوادث جوی بودند از نخستین ساعات وقوع زلزله به مناطق زلزله زده ترکیه و سوریه اعزام شده‌ و با همکاری نیروهای مسلح از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران توانستند نقش موثری در زنده یابی، آواربرداری و خدمات امداد، نجات و درمان ارائه کنند.
پیر حسین کولیوند افزود : از میان صد کشور امدادرسان در زلزله جنوب ترکیه، جمعیت هلال احمر ایران توانست شایسته دریافت نشان فداکاری از سوی دولت ترکیه شده و سفارت جمهوری اسلامی ایران هم لوح تقدیر از رئیس جمهور ترکیه دریافت کرد.
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش فداکارانه امدادگران کشورمان در امدادرسانی به حادثه دیدگان حوادث داخل کشور و در خارج از مرزهای ایران به ویژه کشورهایی چون ترکیه، سوریه، پاکستان و افغانستان افزود : بنابر اعلام رئیس فدراسیون صلیب سرخ جهانی، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در رتبه پنج کشور برتر جهان قرار دارد./صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها